• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

יוזמת האחיות ב"שערי צדק": צמיד זוהר לכל יולדת למניעת שיכחת ילדים ברכב

צמיד זוהר עם הכיתוב "התינוק שלי ברכב" יחולק לכל יולדת שתגיע ל"שערי צדק" בליווי דף הסבר במטרה למנוע השארת ילדים ברכב ואובדן חיים

הצמיד הזוהר למניעת שיכחת ילדים ברכב ביוזמת אחיות "שערי צדק" וארגון בטרם

ביוזמתן של אחיות במחלקת היולדות במרכז הרפואי שערי צדק גויסה תרומה של כמה אלפי שקלים לייצור כ-7,000 צמידים זוהרים ועליהן הכתובת: "התינוק שלי ברכב". למיזם ניתן השם "בוחרים בחיים" והוא נולד בעקבות סדרת מקרים שהתרחשו באחרונה כאשר הורים של פעוטות שכחו אותם ברכבם – כמה מהם הסתיימו באורח טרגי במותם של התינוקות מאחר ששהו ברכב סגור זמן רב, בשמש וללא השגחה.

בית החולים מסר כי הפרויקט מבוצע בשיתוף ארגון בטרם וצמיד כזה יחולק לכל יולדת שתגיע ל"שערי צדק" בליווי דף המסביר כיצד להשתמש בו ומהי תכליתו: "בכל פעם שההורה מכניס את התינוק שלו לרכב, הוא עונד את הצמיד על ידו לכל מהלך הנסיעה באופן שיזכיר לו כי ילדו נמצא ברכב. ברגע שהוא מוציא את התינוק מהרכב, ההורה ישאיר את הצמיד על כיסא התינוק - עד לפעם הבאה. זוהי עוד דרך לתת תזכורת להורים, שעליהם לשנות את שגרת הנסיעה ולמנוע שיכחה של ילד ברכב".

מעיין לוי, תושבת שדרות שילדה השבוע בפעם השנייה ב"שערי צדק", היתה היולדת הראשונה שקיבלה את הצמיד. "זה רעיון מבורך", אמרה. "הצמיד הוא כלי נוסף שיעזור לנו, ההורים. אני ממליצה לכל הורה להשתמש בצמיד ובכל תזכורת אפשרית אחרת על מנת למנוע כל אפשרות לשכוח את הילדים ברכב".

מנהל מחלקת ילודים ב"שערי צדק" ויו"ר המועצה הלאומית לבריאות הילד, פרופ' פרנסיס מימוני, אמר: "זה פרויקט חשוב ביותר. שיכחת ילדים ברכב הוא מהאירועים הקשים ביותר שמשאיר הורים עם תחושת אשמה לכל החיים. לכן עלינו לעשות כל דבר שיכול להקטין את התופעה. אני שמח מאוד על היוזמה של האחיות ואני בטוח שהיא תתרום למניעת מוות בלתי נסבל של ילדים קטנים".

האחות גבריאלה לואיס אדוט, מיוזמות הפרויקט, הוסיפה: "אנחנו מטפלות יום יום באלפי תינוקות שרק נולדו ורואות את האושר של ההורים החדשים והמשפחות. חשוב לנו לעורר ולחזק את המודעות והערנות של ההורים ואנחנו מקוות שהיוזמה שלנו תתרום לשמירה על חיי הילדים".

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, הוסיפה: "אנו מברכים על כל יוזמה שתעזור להורים להימנע משיכחת ילדים ברכב. בימים חמים, הרכב מתלהט במהירות והטמפרטורה בו יכולה להגיע עד 70 מעלות. שיכחה של תינוק או פעוט ברכב מתרחשת לרוב במקרים של שינוי בשגרה כאשר על ההורה משתלט 'נהג אוטומטי' הגורם לו לשכוח את היקר מכל. זה קורה בעיקר כאשר אנחנו עייפים או דעתנו מוסחת. אנו קוראים להורים: 'אל תגידו לי זה לא יקרה'. פעלו כדי למנוע. אמצו הרגל מציל חיים או השתמשו בכל אמצעי אחר שיסייע לכם לוודא בתום כל נסיעה שאף ילד לא נשאר ברכב".

נושאים קשורים:  בית החולים שערי צדק,  שיכחת ילדים ברכב,  חדשות,  ארגון בטרם,  פרופ' פרנסיס מימוני
תגובות
23.08.2019, 12:26

עצוב שצריך צמידים כאלה, איך אמא שוכחת שהיא אמא???!!

אנונימי/ת
25.08.2019, 23:39

אף אחת הרי לא תלך עם הצמיד הזה ביום יום, ולכן זה לא ימנע שום דבר, אז לא חבל סתם על עוד זיהום סביבתי שזה יוצר כשהן חוזרות הביתה וזורקות את הגומי לפח?