מינויים

פרופ' בני דקל ינהל את המרכז החדש לרפואה רגנרטיבית באונ' ת"א

פרופ' דקל, מנהל נפרולוגיה ילדים ומנהל המכון לחקר תאי אב ב"שיבא", נבחר לנהל את מרכז סגול לרפואה רגנרטיבית בבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב

פרופ' בני דקל. מנהל נפרולוגיה ילדים ומנהל המכון לחקר תאי אב ב"שיבא". צילום: דוברות בית החולים

פרופ' בני דקל, מנהל נפרולוגיה ילדים ומנהל המכון לחקר תאי אב במרכז הרפואי שיבא, נבחר לנהל את מרכז סגול החדש לרפואה רגנרטיבית בבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב. המרכז החדש נחנך בטקס חגיגי בסוף השבוע האחרון (ו'), במעמד נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת וסמי סגול - דוקטור כבוד של האוניברסיטה וסגן יו"ר חבר הנאמנים, שהתכנית לרפואה רגנרטיבית במרכז קרויה על שמו.

מימין, סמי סגול ונשיא אוניברסיטת ת"א ופרופ' אריאל פורת בטקס השקת המרכז החדש. צילום: אונ' ת"א

רפואה רגנרטיבית עוסקת בפיתוח שיטות לצמיחה מחדש, תיקון או החלפה של רקמות, תאים או איברים פגומים או חולים. רפואה רגנרטיבית כוללת טיפולים תאיים כגון יצירה ושימוש בתאי גזע, הנדסת רקמות וביו-חומרים ומכשור רפואי. זאת על מנת ליצור תאים, רקמות או איברים חדשים או לתקן איברים קיימים. במקביל, המרכז יטפח את הרופאים והחוקרים של העתיד באמצעות תכניות הכשרה ייעודיות.

"ההשערה העיקרית שלי לאורך השנים היתה שצריך להבין תהליכים טבעיים שמניעים התפתחות, התחדשות והיווצרות גידולים באמצעות תאי גזע של רקמות כדי שנוכל לבצע טיפולים רגנרטיביים", מסר פרופ' דקל. "מרכז סגול לרפואה רגנרטיבית יאפשר לנו ליצור דור חדש של רופאים-מדענים שיובילו את התחום קדימה.

"כרופא-מדען, אני עד לפער בין המחקר הביו-רפואי והטיפול בחולים שלנו. החזון שלי הוא להשתמש במרכז כדי לצמצם פער זה, לקדם בבוא העת הקמת מחלקות רגנרטיביות קליניות בבית החולים ולרפא חולים בטכנולוגיה שהמוחות המבריקים שלנו יפתחו. פניה של הרפואה העתידית בתחום ההתחדשות והרגנרציה מבטיחות ביותר עם פתיחת המרכז החדש".

נושאים קשורים:  פרופ' בני דקל,  מרכז לרפואה רגנרטיבית,  אוניברסיטת תל אביב,  מינוי,  חדשות
תגובות
20.05.2022, 19:48

בהצלחה!!!